Mazurska Manufaktura wprowadza na polski rynek aperitif Déjà-Vu

0

Mazurska Manufaktura S.A., specjalizująca się w kraftowych alkoholach mocnych oraz piwach regionalnych, nawiązała współpracę z niemieckim gigantem alkoholowym – firmą Schwarze und Schlichte. Umowa obejmuje wyłączną dystrybucję dwóch marek: Déjà-Vu oraz gotowych koktajli Shatler’s w wersji alkoholowej oraz bezalkoholowej. Pierwsza z nich jest już dostępna na polskim rynku.

Zgodnie z rynkowymi raportami[1] wartość globalnego rynku alkoholi typu bitter wyniesie w 2024 r. 447,08 mln dolarów, a do 2030 roku ma przekroczyć 900 mln dolarów. Tempo wzrostu wspomnianego rynku szacuje się obecnie na 12,3 proc. w skali roku. W ostatnich latach szczególnym zainteresowaniem konsumentów cieszą się słodko-gorzkie aperitify typu Aperol, które stają się bazą do najbardziej popularnych letnich koktajli. Najbardziej znana z tej kategorii włoska marka doczekała się w ostatnim czasie sporej konkurencji.

Aperitif z orientalną nutą

Déjà-Vu to aperitif produkowany od 2021 roku. Jego bazę stanowi francuski destylat winny wzbogacony o egzotyczne dodatki z całego świata, jak imbir, kardamon, cynamon, miód oraz cytrusy. Produkt wyróżnia się owocowo-pikantnym, orzeźwiającym smakiem i doskonale komponuje się np. z wodą, tonikiem i grejpfrutem. Mimo krótkiej obecności na rynku Déjà-Vu doczekał się wielu wyróżnień w branżowych konkursach. Produkt został opracowany przez niemieckiego giganta alkoholowego, rodzinną firmę Schwarze und Schlichte, której historia sięga 1664 roku. Producent łączy tradycje rzemieślniczej, westfalskiej gorzelni zbożowej Friedr. Schwarze z Oelde oraz przejętej w 1990 roku gorzelni Steinhäger Schlichte z Steinhagen.

Mazurska Manufaktura wyłącznym dystrybutorem Déjà-Vu

Umowę z firmą Schwarze und Schlichte podpisała właśnie Mazurska Manufaktura – rodzinny, kraftowy producent alkoholi mocnych oraz regionalnego piwa. Współpraca obejmuje wyłączną dystrybucję na rynek polski zarówno marki Déjà-Vu, jak i koktajli Shatler’s z kategorii RTD (pojawią się w Polsce w drugim kwartale br.).
– Dzięki współpracy z Schwarze und Schlichte mamy szansę na jeszcze większe urozmaicenie naszego portfela alkoholi mocnych, w którym królują tradycyjne, rzemieślnicze wódki i nalewki kraftowe. Dodanie to tego zestawu marki Déjà-Vu to krok w stronę trochę innej, na pewno nieco młodszej grupy konsumentów. Bitter aperitify podbijają menu koktajli serwowanych w barach i restauracjach, jako jeden z najbardziej popularnych składników. Jesteśmy przekonani, że dystrybuowany przez nas aperitif dobrze odnajdzie się na polskim rynku, stając się ciekawą alternatywą dla najbardziej rozpoznawalnych marek aperitifów. Jednocześnie cieszy też współpraca z tak znanym zagranicznym producentem – mówi Jakub Gromek, dyrektor generalny w Mazurskiej Manufakturze S.A.

Mazurska Manufaktura S.A. to założona w 2019 r. rodzinna spółka specjalizująca się w produkcji mocnych alkoholi segmentu premium, ale też aktywnie działająca na rynku piw regionalnych i rzemieślniczych. Głośnym dokonaniem firmy jest rewitalizacja zabytkowego browaru w Szczytnie na Mazurach, do którego wkrótce powróci produkcja lokalnej marki Jurand. To jedna z wielu reaktywowanych przez Mazurską Manufakturę historycznych marek piwa, które po latach nieobecności ponownie trafią na rynek. Spółka rozwija także swoje portfolio piw rzemieślniczych, do których należy wrocławska marka Profesja oraz lęborski AleBrowar.

[1] https://www.researchandmarkets.com/reports/5337157/global-bitters-market-by-product-aperitif

inf.prasowa

Udostępnij w

Zostaw wiadomość