Świderki, spaghetti i krajanki – te makarony najczęściej trafiają do koszyków klientów Biedronki. A jak pokazują dane sieci, opublikowane z okazji Światowego Dnia Makaronu przypadającego na 25.10, po makarony z roku na rok sięgamy o 20-25% chętniej. Ten wytwarzany na bazie mąki, wody i (niekiedy) jaj przysmak cieszy się niesłabnącą popularnością wśród Polaków.
Z ziemi włoskiej do Polski
Makaron jest kojarzony głównie ze słonecznymi Włochami. Na przestrzeni lat wpisał się on jednak na stałe w kuchnię polską. Według danych sieci Biedronka, wartość sprzedaży makaronów w naszym kraju z roku na rok rośnie. W 2022, w porównaniu do roku poprzedniego, wzrost ten wyniósł 20%, podczas gdy w 2023 r. był to już wzrost na poziomie 25%.
Makaronowe podium
Makaronami, po które najczęściej sięgają klienci Biedronki, są: nr 1: świderki (fusilli), nr 2: spaghetti oraz, rzecz jasna, nr 3: krajanka. Pierwsze i trzecie miejsce nie zaskakuje w kontekście zamiłowania Polaków do zup. Miłośnicy pomidorowej z makaronem najczęściej stawiają na świderki jako idealne uzupełnienie tej aromatycznej zupy. Nie byłoby natomiast tradycyjnego rosołu bez krajanki – makaronu, który łączy w sobie wszystko, co w polskim makaronie najlepsze – polską mąkę, polskie jajka i tradycyjne wałkowanie.
Makaron spaghetti swoją pozycję zawdzięcza natomiast sympatii Polaków do włoskich smaków. Jak pokazuje raport przygotowany przez PBS, aż 48% respondentów w wieku 18–44 lata wskazuje właśnie tę kuchnię jako ulubioną kuchnię zagraniczną, a 45% typuje spaghetti jako ulubione włoskie danie przygotowywane w domu.
Poza podium, ale nadal wysoko, znalazły się takie makarony, jak filini (krótkie nitki), penne (rurki) oraz tagliatelle, ponieważ makarony to również – poza zupami – podstawa dań głównych.
Pastani – najlepsza jakość, biedronkowe ceny
W Dniu Makaronu i we wszystkie pozostałe 364 dni w roku, miłośnicy tego włoskiego przysmaku w ofercie Biedronki znajdą szeroką gamę różnych makaronowych form. Wśród nich m.in. wysokiej jakości dwanaście produktów marki własnej Pastani wyprodukowanych z pszenicy durum, ale także specjalistyczne linie produktowe – bezglutenową z mąki kukurydzianej, linię makaronów pełnoziarnistych, czy linię makaronów express powstałych dla osób, które cenią swój czas.
Cieszymy się, że wśród naszych klientów tak dużą popularnością cieszą się makarony marki Pastani oraz oryginalne produkty włoskie naszej kolejnej marki własnej Gusto Bello. Utwierdza nas to w przekonaniu, że stawiając na rozwój marek własnych, oferujemy klientom zdrowe produkty najwyższej jakości w zawsze niskiej cenie – Natalia Boczula, menedżer do spraw rozwoju marki w sieci Biedronka.
Najlepsze promocje, bez nawijania makaronu na uszy
Ponieważ makaron jest jedną z podstawowych kategorii produktów w asortymencie sieci, klienci Biedronki zawsze mogą liczyć na atrakcyjne promocje. Jeszcze do soboty 28.10, kupując 2 sztuki makaronu marki Dobrusia (kolanka, pióra, spaghetti), klienci zapłacą jedyne 1,99 zł za opakowanie. W promocyjnej ofercie sieci znalazły się także produkty, które smakowo zabiorą kupujących poza granice Polski, Włoch czy nawet całej Europy. Mowa o makaronach kuchni azjatyckiej marki Asia Flavours, jak makaron ryżowy 200g w cenie 4,79 zł przy zakupie 2 szt. (aż 40% taniej), czy bezglutenowym, gotowym do spożycia bez gotowania makaronie Konjac marki Asia Style w cenie 3,33 zł za opakowanie przy zakupie 3 szt. (promocja 2+1 gratis).
Więcej informacji na temat trwających promocji można znaleźć na stronie www.biedronka.pl