– Będą nowe smaki, nowe opakowania, nowe wersje produktów. Nie zamierzamy natomiast wchodzić w roku 2021 w nowe kategorie produktowe – zapowiada Marek Piątkowski, prezes Grupy Otmuchów.
- wyzwanie za wyzwaniem
- marka Odra
- nowe smaki, nowe opakowania, nowe wersje produktów
Jaki był dla was rok 2020?
2020 zaczynaliśmy z licznymi wyzwaniami. Po kilku trudnych latach dla naszej organizacji, zastanawialiśmy się, gdzie jest przyszłość naszej firmy, na czym powinniśmy skupić naszą uwagę. Rozpoczęliśmy zatem rok z nastawieniem na zmiany. Ale przewrót, który spowodowała pandemia, przekroczył oczekiwania nas wszystkich. Zmuszeni byliśmy dostosować się do dynamicznie zmieniającego się otoczenia, nowych zagrożeń, obostrzeń administracyjnych. Jednocześnie myśląc o bezpieczeństwie zarówno naszych pracowników, jak i klientów. Część naszych dostawców wstrzymała produkcję, od części kupowaliśmy bez terminu płatności. Nasi odbiorcy nie wiedzieli, czy będą mogli otwierać sklepy, a więc trudno było estymować zamówienia. Nie był to łatwy okres dla prowadzenia działalności. Jednak dzięki dużemu zaangażowaniu i mobilizacji pracowników oraz kooperatywności i wyrozumiałości większości naszych klientów, udało nam się nie tylko dotrwać do końca roku, ale też odnieść kilka sukcesów. Mam wrażenie, że odbiorcy docenili nasze zaangażowanie i elastyczność.
Kiedy w drugim kwartale ogłoszony został pierwszy lockdown, nikt nie wiedział, jak sytuacja będzie się rozwijała. I na pewno wtedy nie spodziewaliśmy się, że na koniec roku będziemy takimi optymistami, jak jesteśmy dziś. Dziś wiemy, że potrafimy sprawnie funkcjonować także w tak trudnym otoczeniu. Dlatego rok 2020 kończymy z planami dużych inwestycji dla Grupy Otmuchów.
Czego spodziewacie się po 2021? I czego spodziewać mogą się wasi klienci w nowym roku?
W tym roku planujemy wszystkim przypomnieć, jak dobre produkty oferuje Odra. Marka Odra to tradycyjne receptury, doświadczenie, jakość i przede wszystkim różnorodność smaków i dużo przyjemności. Nasze zakłady produkcyjne w Otmuchowie i w Brzegu działają nieprzerwanie od lat 40. XX wieku. To tutaj tworzyliśmy receptury produktów, którymi zajadają się do dzisiaj konsumenci w całej Polsce i nie tylko. To nie tylko chałwa, z którą przede wszystkim kojarzona jest Odra, ale również uwielbiane przez Polaków galaretki w czekoladzie „Opolanki”, czy „Duetki” – wyjątkowe połączenie delikatnego mleczka i owocowej galaretki. Chcielibyśmy przypomnieć o tej spuściźnie, podkreślić lokalność marki. Dziś, kiedy nie możemy podróżować, nasze spotkania w małych grupach znajomych i rodziny przypominają nam o tym, co jest ważne dla nas tu i teraz, jak bliskość, serdeczność i zaufanie.
Mamy oczywiście też trochę nowości, które zaproponujemy konsumentom. Będą nowe smaki, nowe opakowania, nowe wersje produktów. Nie zamierzamy natomiast wchodzić w roku 2021 w nowe kategorie produktowe. Grupa Otmuchów to pyszne, tradycyjne słodycze od Odry oraz nowoczesne przekąski – zarówno słodkie jak i słone – dla świadomych konsumentów marki FreeYu.
Czego życzycie swoim klientom na nowy rok?
Rok 2020 był trudny dla wszystkich. Ale pokazał też, że radość i przyjemność możemy znajdować w naszych lokalnych społecznościach, wśród naszych najbliższych. Pokazał również, że aby miło spędzić czas, nie musimy wyjeżdżać w dalekie podróże, lecz możemy poznawać uroki naszych małych ojczyzn. Życzymy wszystkim, aby w 2021 miło spędzali czas. Wolni od trosk związanych ze zdrowiem znajdowali chwile szczęścia według własnych wyborów – realizując swoje pasje albo spędzając czas z najbliższymi.
Rozmawiała Karolina Jakubiec, redaktor portalu SerwisSpożywczy.pl
Sprawdź, jak inne marki podsumowują 2020 rok i czego oczekują po 2021.
fot: Grupa Otmuchów