– W minionym roku musieliśmy się zmierzyć z wyjątkowymi wyzwaniami. Były one związane zarówno z pandemią koronawirusa, jak i rozprzestrzeniającym się nadal wirusem ASF, mocno dotykającym całą branżę mięsną – zauważa Bogusław Miszczuk, prezes zarządu Sokołów S.A. Opowiada nie tylko o roku 2020. Zapowiada też, czego spodziewać możemy się w 2021.
- koronawirus i wirus ASF
- akcje Sokołów Pomaga
- inwestycje w produkcję i ochronę środowiska
- 65 nowych produktów
- 20-Lecie
- rozbudowa sieci sklepów własnych
Jaki był dla was rok 2020?
W minionym roku musieliśmy się zmierzyć z wyjątkowymi wyzwaniami. Były one związane zarówno z pandemią koronawirusa, jak i rozprzestrzeniającym się nadal wirusem ASF, mocno dotykającym całą branżę mięsną. Już od początku pandemii, naszym priorytetem stało się zapewnienie szczególnej ochrony pracownikom, jak również utrzymanie ciągłości produkcji i dostaw żywności z naszych zakładów.
W tej wymagającej sytuacji udało nam się wypracować satysfakcjonujące wyniki. Firma zwiększyła przychody ze sprzedaży o 3% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Ten wzrost nie byłyby możliwy, gdyby nie zaangażowanie całego zespołu Grupy Sokołów, elastyczne dostosowanie się do warunków rynkowych oraz właściwe decyzje strategiczne.
W obliczu pandemii, działając zgodnie z naszą ideą wspierania osób potrzebujących i społeczności lokalnych, zrealizowaliśmy ogólnopolską, szeroką akcję Sokołów Pomaga. Przekazaliśmy ponad 20 ton produktów żywnościowych na rzecz osób potrzebujących i powstańców warszawskich. A także 300 000 zł na zakup środków ochronnych dla personelu medycznego. Współpracowaliśmy w tym zakresie z takimi organizacjami, jak: Caritas Polska, Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego, Fundacja TVN.
A co z inwestycjami?
W 2020 roku Grupa Sokołów przeznaczyła rekordowe nakłady na inwestycje. Wiele z nich związanych było z podnoszeniem potencjału produkcyjnego i z realizacją działań z zakresu społecznej odpowiedzialności w obszarze ochrony środowiska. Zastosowane rozwiązania w znaczącym stopniu pozwoliły nam ograniczyć emisję CO2 w poszczególnych zakładach Grupy.
Nie zabrakło też nowości w ofercie…
W naszym asortymencie pojawiło się aż 65 nowych produktów. Wprowadziliśmy m.in. wyroby w osłonkach alginianowych, linię Dań Gotowych Premium, linię wędlin z liściem czy wędlin tradycyjnie wędzone. Jako firma innowacyjna, w odpowiedzi na aktualne oczekiwania konsumentów, poszerzyliśmy o kolejne nowości roślinne naszą linię Z Gruntu Dobre.
To był też rok jubileuszowy…
Rok 2020 był dla nas szczególnie ważny ze względu na jubileusz 20-lecia Grupy Sokołów. Ta rocznica była dobrym momentem na podsumowanie naszego dotychczasowego rozwoju. Porównanie aktualnych wyników z tymi z roku 2000, pokazuje, jak wiele osiągnęliśmy. Na przestrzeni 20 lat, wartość sprzedaży wzrosła o ponad 700%, a masa sprzedaży zwiększyła się o ponad 570%. Grupa Sokołów osiągnęła i ugruntowała mocną pozycję na rynku krajowym i rynkach zagranicznych. Pozostaje w gronie liderów branży mięsnej w Polsce.
Czego spodziewacie się po 2021? I czego spodziewać mogą się wasi klienci w nowym roku?
Przed nami okres wytężonej pracy, mamy jednak mocną i stabilną pozycję. Naszą przewagą jest potencjał, który tkwi w naszych pracownikach. To dzięki nim Sokołów może dynamicznie się rozwijać.
W nadchodzącym roku planujemy rekordowe nakłady na inwestycje, których celem będzie zwiększenie potencjału produkcyjnego, modernizacja zakładów i dalsze poszerzanie asortymentu. Już dziś możemy zapewnić, iż w naszej ofercie pojawią się kolejne produkty – wysokiej jakości, pełne smaku i odpowiadające oczekiwaniom konsumentów.
Nasze plany zakładają również rozbudowę sieci sklepów własnych. Dziś obejmuje ona ponad 300 placówek (działających pod szyldem Sokołów oraz Gzella), a kolejne są nadal otwierane. W odpowiedzi na wzmocnione przez pandemię oczekiwania konsumentów, chcemy podkreślić, iż nasze sklepy dają gwarancję bezpiecznych zakupów, z zachowaniem reżimu sanitarnego.
Kontynuować też będziemy z pewnością działania w ramach strategii zrównoważonego rozwoju – w zakresie ochrony środowiska, relacji z pracownikami, partnerami, kontrahentami, zaangażowania w inicjatywy lokalne oraz zrównoważonej produkcji żywności.
Czego życzycie swoim klientom na nowy rok?
Przede wszystkim zdrowia, gdyż ten rok szczególnie uzmysłowił nam wszystkim, że jest ono nadrzędną wartością. Dbajmy o nie na co dzień, na wiele sposobów i pamiętajmy, jak ważna jest tu wartościowa, odpowiednio zbilansowana dieta.
Niech ten rozpoczynający się rok da nam wytchnienie, spokój i możliwość rozwoju na wielu polach, jak również realizację wszystkich planów i zamierzeń.
Naszym klientom życzymy nieustającej satysfakcji z naszych produktów. Z całą pewnością zrobimy wszystko, by niezmiennie oferować takie wyroby, które całkowicie spełnią ich oczekiwania. Niech w tym roku nie zabraknie nam okazji do cieszenia się wyśmienitym smakiem i radości ze wspólnych posiłków.
Rozmawiała Karolina Jakubiec, redaktor portalu SerwisSpożywczy.pl
fot: Sokołów
Sprawdź, jak inne marki podsumowują 2020 rok i czego oczekują po 2021.