– W minionym roku utworzyliśmy nową markę Oryginalna Spiżarnia. Wprowadziliśmy na rynek m.in. miody i przetwory owocowe w 100% składające się z owoców, mające 0% cukru. I ten projekt będzie naszym priorytetem w tym 2021 roku – zapowiada Krystian Krystoforski, manager ds. marketingu i PR w firmie Oryginalny Sok.
- brak stabilizacji, ogólna niepewność rynkowa
- poszukiwanie nowych odbiorców
- ochrona pracowników
- nowa marka Oryginalna Spiżarnia
Jaki był dla was rok 2020?
2020 na pewno był wyjątkowy. Ze względu na to, że to był dopiero 4 rok działalności marki Oryginalny Sok każdy rok był dla nas wyjątkowy pod względem m.in. dynamiki sprzedaży czy dostosowywania się do sytuacji rynkowej. Natomiast rok 2020 był wyjątkowy przede wszystkim pod względem braku stabilizacji i ogólnej niepewności rynkowej. A także co chwile zmieniających się zasad, np. wprowadzenie godzin dla seniorów.
Sytuacja pandemii postawiła przed nami wiele wyzwań. Np. poszukanie nowych odbiorców w sytuacji zamknięcia szkół czy branży gastronomicznej. Stworzenie mechanizmu skutecznego zabezpieczenia i ochrony naszych pracowników, którzy byli bardzo narażeni na wirusa. Handlowcy codziennie odwiedzają kilkanaście sklepów i spotykają się z wieloma osobami. Na szczęście zrobiliśmy to bardzo skutecznie, ponieważ odnotowaliśmy tylko pojedyncze przypadki zarażeń wśród naszych pracowników.
Finalnie był to podobny rok do 2019, co bardzo nas cieszy. W tym trudnych czasach byliśmy w stanie odnotować wyniki zbliżone do roku 2019.
Czego spodziewacie się po 2021? I czego spodziewać mogą się Wasi klienci w nowym roku?
W normalnych warunkach bardzo łatwo odpowiedziałbym na to pytanie, ale w aktualnej sytuacji ciężko z przekonaniem stwierdzić, jaki będzie 2021 rok. W pewnym sensie nauczyliśmy się żyć w warunkach pandemii. Rozpoczął się proces szczepień, co mamy nadzieje pozwoli na powrót do normalności. Jednak wciąż niewiadomą jest termin, kiedy to wszystko się wydarzy oraz jak konsumenci będą się wtedy zachowywać.
Jako firma planujemy dalszy rozwój. Zarówno jeśli chodzi o zasięg dystrybucji, jak i nasze portfolio. Dodatkowo w minionym roku utworzyliśmy nową markę Oryginalna Spiżarnia. Wprowadziliśmy na rynek m.in. miody i przetwory owocowe w 100% składające się z owoców, mające 0% cukru. I ten projekt będzie naszym priorytetem w tym 2021 roku.
Czego życzycie swoim klientom na nowy rok?
Naszym klientom życzymy przede wszystkim zdrowia, aby omijały ich choroby. Życzymy im również oryginalności oraz swobody w funkcjonowaniu.
Rozmawiała Karolina Jakubiec, redaktor portalu SerwisSpożywczy.pl