Technika smarowania to ważna część utrzymania ruchu. W niektórych przypadkach takich jak konserwacja parku maszynowego jest to niezbędny zabieg. Środek smarny rozprowadzony na powierzchniach, które trą o siebie nawzajem, zmniejsza opory, a co za tym idzie sprawia, że ich zużywanie jest znacznie wolniejsze. Zabieg ten przyczynia się do zmniejszenia kosztów, dzięki uniknięciu potencjalnych przestojów spowodowanych awarią maszyn.
Podczas smarowania wykorzystuje się m.in. urządzenia zasilane sprężonym powietrzem. Elementami pneumatyki, które używane są podczas procesu smarowania są m.in. tawotnice pneumatyczne. Są one odpowiedzialne za nakładanie środka smarnego. Należą do podstawowego wyposażenia działów utrzymania ruchu. Służą głównie do konserwacji urządzeń i maszyn w zakładzie. Pozwalają na dozowanie smaru ciągłe bądź strzałkowe. Ich obsługa jest komfortowa, dzięki zastosowaniu antypoślizgowego korpusu. Ze względu na trudne warunki, w jakich pracują, smarownice pneumatyczne produkowane są z wysokiej jakości materiałów. Podczas przeglądu maszyn, w fabrykach czy serwisach samochodowych stosuje się tawotnice ręczne, takie jak te https://www.pneumat.com.pl/tawotnice-pneumatyczne-reczne.Jeśli zachodzi potrzeba nałożenia smaru pod wysokim ciśnieniem, zaleca się użycie smarownicy ze zbiornikiem z dociskiem. Warto wspomnieć także o smarowniczkach pneumatycznych, które instalowane są w systemach sprężonego powietrza i odpowiedzialne za automatyczne naoliwianie mgłą olejową poszczególnych elementów i urządzeń w układzie. Mowa tutaj o tzw. naolejaczach, np. https://www.pneumat.com.pl/smarownica
Przy nakładaniu takich materiałów jak silikon, topnik, poliuretan, pasta lutownicza lub żel smarujący stosuje się pompy do wyciskania substancji z beczki. Dzięki temu zachowana jest najwyższa jakość materiału – nie zostaje on napowietrzony podczas nakładania. Sam proces smarowania jest bardziej efektywny i ekonomiczny, ponieważ ilość smaru jest odpowiednio dozowana. Pompy przemysłowe wykorzystywane są również do transportu lepkich substancji przez rurociąg.
Kolejnym elementem pneumatyki wykorzystywanym do smarowania jest pistolet do smaru, np. https://www.pneumat.com.pl/pistolety-smarownicze. Dzięki jego zastosowaniu operator ma możliwość kontrolowania ilości nakładanej substancji. Za efektywne wykorzystanie smaru nakładanego pod wysokim ciśnieniem odpowiada z kolei pompa do smaru. Pompy smarownicze dają możliwość nałożenia smaru na mniejsze jak i większe odległości. Można je także dołączyć do zintegrowanych systemów.
![]()
W asortymencie pneumatyki można znaleźć również osłony bębnów pomp smarowniczych. Pozwalają zminimalizować powstawanie kieszeni powietrznych w substancji smarnej.
Zwykle w zakładach stosuje się kompletne stacje dozowania smaru. Składają się z pomp, pistoletów, akcesoriów oraz wózków, na których znajduje się system smarujący. Akcesoria do smarowania to m.in. wysoce giętkie węże oraz wytrzymałe końcówki do tłoczyska lub smarownicy. Za sprawą ciśnienia przemieszczają one ciężki smar w pojemniku.
![]()
Proces smarowania to niezwykle istotny element wpływający na kondycję parku maszynowego oraz urządzeń. Jest to rozwiązanie generujące oszczędności, dzięki minimalizowaniu ryzyka wystąpienia awarii i przestojów. Dodatkowo smarowanie powierzchni zwiększa komfort pracy operatorom maszyn. Przedstawione w artykule elementy pneumatyki wykorzystywane do zabiegu smarowania są efektywne i niezawodne. Pozwalają na właściwe dozowanie i rozprowadzanie smaru na powierzchniach. Elementy stacji dozowania smaru znajdziesz na https://www.pneumat.com.pl/urzadzenia-do-smarowania.
![]()
Te i inne produkty techniki smarowniczej kupisz w sklepie internetowym www.pneumat.com.pl, na który serdecznie zapraszamy!
![]()
art. sponsorowany
