Wyniki BLIX AWARDS: Polacy zdecydowali. Sieci handlowe z najlepszymi gazetkami promocyjnymi wybrane

0

Znamy już laureatów tegorocznej edycji programu branżowego „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów” w kategorii „Gazetka Roku”. Od kwietnia do października br. ponad 100 tys. osób podzieliło się z organizatorem łącznie 4 mln opinii. Polacy decydowali, które sklepy w poszczególnych formatach mają najbardziej przejrzyste i estetyczne publikacje z promocjami, a także najlepiej ułożone pod oczekiwania i potrzeby konsumenckie. W gronie laureatów znalazły się takie sieci, jak Biedronka, Dino, Kaufland, Żabka, Selgros, Leroy Merlin, IKEA, Media Expert, Rossmann i PEPCO.

W II już edycji ogólnopolskiego programu branżowego „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów” Polacy ocenili aktywność 84 sieci handlowych. Od kwietnia do października br. blisko 110 tys. osób wyraziło aż 4 mln opinii. W jednej z 5 kategorii shopperzy zadecydowali o tym, którzy retailerzy działający w 10 segmentach tworzą obecnie najlepsze gazetki promocyjne, tj. najbardziej przejrzyste pod względem graficznym i estetycznym, a także najlepiej ułożone pod oczekiwania i potrzeby konsumenckie. Po wielotygodniowej analizie wyników nagrody wręczył laureatom znany dziennikarz Zygmunt Chajzer.

Wśród dyskontów I miejsce zajęła Biedronka

– Gazetki portugalskiej sieci są jednymi z najczęściej przeglądanych w Polsce. Wpływa na to duży udział Biedronki w rynku, ale też jej atrakcyjna szata graficzna i łatwość przeglądania ofert na urządzeniach mobilnych. Konsumenci zwrócili też uwagę na spójność oraz specyficzny styl publikacji tematycznych, które – jak określili – każdorazowo są niemal idealnie dopasowane do ich potrzeb – stwierdza dr Krzysztof Łuczak, Dyrektor ds. Komunikacji BLIX AWARDS.

W segmencie supermarketów zwycięstwo przypadło sieci Dino. Jak podkreślają organizatorzy programu, już od dłuższego czasu można obserwować dynamiczny rozwój tej sieci, która coraz mocniej zaznacza swoją obecność na rynku. Pokazują to już nie tylko nowo powstające placówki, ale też rozpoznawalne gazetki promocyjne. Dlatego konsumenci wyróżnili właśnie ich publikacje.

Wśród hipermarketów największe uznanie zdobył Kaufland

Jak komentuje Maja Szewczyk, Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej sieci, zwycięska gazetka wyróżnia się na rynku kompaktowym ujęciem dużego wyboru produktów w konkurencyjnych cenach. Do tego wyraźnie komunikuje korzyści gwarantowane klientom, wynikające m.in. z uczestnictwa w programie lojalnościowym. Począwszy od etapu planowania artykułów aż po graficzne przygotowanie gazetki kilkadziesiąt osób pracuje nad tym, by stanowiła nieocenioną pomoc w codziennych wyborach zakupowych Polaków. Sieć podąża przy tym za aktualnymi trendami i obecnie skupia się nad rozwojem publikacji w formie cyfrowej, którą wzbogaca o dodatkowe treści i oferty.

Natomiast w grupie convenience konsumenci najbardziej docenili Żabkę. –  Niezwykle cieszy nas fakt, że klienci po raz kolejny doceniają naszą pracę. To motywuje nas do poszukiwania nowych sposobów jeszcze lepszego przedstawiania unikalnej oferty produktowej. Zależy nam na tym, aby nasza elektroniczna gazetka była przyjazna i czytelna, ale także spójna z charakterem naszej komunikacji w innych kanałach – mówi Jarosław Serednicki, Dyrektor Marketingu Żabka Polska.

Z kolei w segmencie cash & carry zwycięzcą został Selgros

Jak zaznacza Cezary Furmanowicz, Dyrektor Marketingu Transgourmet Polska, operatora marek Transgourmet i Selgros Cash & Carry, Polacy kochają promocje i gazetki, ale mają coraz mniej czasu na ich przeglądanie. Dlatego oferta jest projektowana tak, aby była czytelna, łatwa w odbiorze oraz intuicyjna. Ciekawe grafiki przyciągają uwagę, a rzetelny i wyczerpujący opis produktów daje konsumentowi pełną wiedzę na ich temat i ułatwia podjęcie decyzji zakupowej.

W grupie sklepów z artykułami budowlanymi wygrała sieć Leroy Merlin. – W dużej mierze zadecydowała o tym szeroka oferta materiałów budowlanych, produktów do wykończenia i art. dekoracyjnych oraz narzędzi ogrodowych, w jasny i czytelny sposób komunikowana w ich gazetkach. Obecnie konsumenci mocno koncentrują się na odnawianiu swoich wnętrz. I jak widać, gazetki tej sieci stanowią dla nich cenne źródło inspiracji zakupowej – komentuje Marcin Lenkiewicz, Dyrektor Generalny BLIX AWARDS.

W dziedzinie wyposażenia domu nie miała sobie równych IKEA. Jak informują organizatorzy, konsumenci po raz kolejny wskazali wiele zalet katalogów i publikacji tej sieci. Szczególnie docenili to, że wydania są bardzo czytelne i poręczne na urządzeniach mobilnych. Uznali też, że sieć bardzo przejrzyście pokazuje wszystko to, co ma najlepszego do zaoferowania.

Zwycięstwo w segmencie RTV AGD należy do Media Expert

– Konsumenci nie po raz pierwszy docenili to, że przekaz tej sieci jest rzetelnie i dobrze dopasowany do ich potrzeb. Daje też czytelny obraz tego, co konkretnie mogą nabywać – dodaje Marcin Lenkiewicz.

Najlepszą siecią wśród drogerii okazał się Rossmann. Jak zapewnia Agata Nowakowska, rzecznik prasowy sieci, gazetkę tworzy doświadczony zespół kilkunastu specjalistów. Publikację wyróżnia estetyka i czytelność. Podstawowym założeniem jest przejrzysty sposób pokazania produktów i cen. Oczywiście gazetka się zmienia, dostosowując się do sytuacji rynkowej. Obecnie trwają kolejne prace projektowe nad tym narzędziem. Na początku przyszłego roku gazetka zostanie wzbogacona o nowe elementy. Jednak zmiany będą stopniowe i ewolucyjne. Obecnie najważniejszą kwestią, z którą mierzy się rynek gazetek, jest ich dostosowanie do potrzeb czytania na ekranach urządzeń mobilnych.

W ostatniej grupie, którą stanowią sklepy z artykułami dla dzieci, laureatem jest PEPCO

– Dzisiejsza gazetka to nie tylko komunikacja najniższej ceny. Działamy w myśl naszego hasła przewodniego: „Poczuj jakość, pokochaj cenę”. Dążymy do tego, aby jakość nie wynikała tylko z produktu, ale również z formy, w jakiej komunikujemy się z naszymi klientami. Gazetka to pewnego rodzaju opowieść o produkcie, przedstawiona w sposób przejrzysty, rzetelny i ciekawy. W tej dziedzinie nie ma jednego najlepszego rozwiązania. Dlatego gotowość i otwartość na ciągłe zmiany jest jedynym stałym elementem naszej pracy – podkreśla Przemysław Truchan, Promotions Manager w PEPCO Poland.

Jak podsumowuje dr Krzysztof Łuczak, po tegorocznej edycji wyraźnie widać, że walka o uwagę klientów staje się coraz ostrzejsza. Dlatego w tym roku ta kategoria była szczególnie ważna dla organizatorów. Rada Programowa doszła do wniosku, że konsumentom coraz trudniej jest wyłaniać laureatów, bo sieci stale udoskonalają swoje gazetki, szczególnie dostosowując je do odczytu na różnych urządzeniach. Rozwój na tym polu przyspieszyła też pandemia. Na znaczeniu zyskały elektroniczne wydania, które pozwalają szybko reagować na potrzeby odbiorców, np. poprzez obniżenie ceny w czasie rzeczywistym, czego nie można zrobić z papierowym odpowiednikiem.

źrodło i fot: inf. prasowa

Udostępnij w

Zostaw wiadomość